Σύνθεση ,στις τέχνες, είναι ο τρόπος που ο καλλιτέχνης τοποθετεί  τις σκέψεις του και την ψυχή του στην προσπάθειά του να μας μιλήσει με το έργο του.

Η σύνθεση στη Ζωγραφική.
Στη ζωγραφική ο Ζωγράφος προσπαθεί να όργανώσει  έτσι τα πράγματα στον μουσαμά, πρόσωπα, στοιχεία του τοπίου ή της νεκράς φύσης, ώστε να παρουσιάσει ένα ισορροπισμένο σύνολο στοιχείων που να κρατήσουν το ενδιαφέρον του θεατή και να δεχτεί και το νοήμα που ο καλλιτέχνης θέλει να του στείλει.
Υπάρχουν πολλά πράγματα να πούμε για την Συνθεση στη ζωγραφική.Θα την αναπτύσουμε βήμα βήμα και μέ παραδείγματα απ τους μεγάλους ζωγράφους αλλά και από τα έργα σας.
Ας κάνουμε την αρχή με την χρυσή τομή και με ένα πολύ ενδιαφέρον video που βρήκα πριν λίγες μέρες


ΧΡΥΣΟΣ ΛΟΓΟΣ Ή ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Την χρυσή τομή εισήγαγε ο Σάμιος Πυθαγόρας. Ο παραπάνω λόγος συμβολίζεται διεθνώς με το ελληνικό γράμμα «φ» ύστερα
από πρόταση του αμερικανού μαθηματικού Mark Barr, που είναι το αρχικό του ονόματος του γλύπτη Φειδία, ο οποίος χρησιμοποίησε τη Χρυσή Τομή στα έργα του.
Ο Χρυσός Αριθμός «φ» θεωρούνταν από τους αρχαίους Έλληνες ως θεϊκή αναλογία και η εφαρμογή του σε καλλιτεχνικά δημιουργήματα ή κατασκευές οδηγούσε σε άριστα αποτελέσματα.


Η χρυσή τομή προσδιορίζει το σημείο που πρέπει να διαιρεθεί ένα ευθύγραμμο τμήμα, ώστε ο λόγος του ως προς το μεγαλύτερο τμήμα να ισούται με τον λόγο του μεγαλύτερου τμήματος ως προς το μικρότερο.
Ο αριθμός 1, 6180339 είναι ο χρύσος λόγος ή η χρυσή τομή


Το φ στη φύση.
Οι αρχαίοι Έλληνες και πρώτος ο Πυθαγόρας, βρήκαν ότι τα σχέδια των λουλουδιών, η διάταξη των φύλλων γύρω από το μίσχο, η διάταξη των πετάλων στις μαργαρίτες και στα ηλιοτρόπια δεν γίνονται τυχαία αλλά σύμφωνα με τη Χρυσή Τομή.
Τα λεγόμενα χρυσά σπειροειδή που βασίζονται στον «φ» απαντώνται στις σπείρες των οστρακοειδών, αρκετών σπειροειδών Γαλαξιών, ακόμη και στις σπείρες του DNA ή στα δακτυλικά μας αποτυπώματα.
Αν μετρήσει κανείς τις μέλισσες σε μια κυψέλη οπουδήποτε στον κόσμο θα παρατηρήσει ότι ο λόγος των θηλυκών μελισσών προς τις αρσενικές καταλήγει πάντα στον «φ».

Το φ στον άνθρωπο.
Ο «φ» έχει συσχετιστεί με τις αναλογίες του ανθρωπίνου σώματος, τους βιορυθμούς του, τον καρδιακό ρυθμό, την απόσταση των ζωτικών οργάνων μεταξύ τους.
Πρώτος ο Leonardo Da Vinci διαπίστωσε ότι ο λόγος της απόστασης από τον ώμο μας μέχρι την άκρη των δακτύλων μας προς την απόσταση από τον αγκώνα μέχρι τις άκρες των δακτύλων μας είναι «φ». Το ίδιο ισχύει και για το λόγο του ύψους μας προς την απόσταση του αφαλού μας από τη Γη.

Όλα είναι χρυσή τομή
 

Ένα πρώτο video για τα βασικά της Σύνθεσης. Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον.

Θα τα αναλύσουμε όλα όσα ξέρουμε διεξοδικά και με την σειρά.