σκόνες ζωγραφικής

Κάνω  ένα καινούργιο άρθρο για τις σκόνες ζωγραφικής σαν είδος και υλικό για ζωγραφικής και αγιογραφίας γιατί σπάνια τα επιλέγουν   οι άνθρωποι που θέλουν να ζωγραφίσουν γιά πρώτη φορά. Φοβούνται ότι δεν θα τα καταφέρουν με τις σκόνες.

Οι αγιογράφοι το έχουν κάνει αυτό κανόνα. Ζωγραφίζουν φορητή εικόνα ή τοιχογραφία αποκλειστικά με σκόνες.

Το αποτέλεσμα είναι θαυμάσιο δεν συμφωνείτε; Άλλοστε σκεφτείτε πως όλες οι μπογιές σε σωληνάρια ή μη, είναι από σκόνες με την ανάμειξη παπαρουνέλαιου ή νερού αναλόγως αν είναι πχ  λαδοχρώματα ή νεροχρώματα.Οι σκόνες ζωγραφικής  που θα τις βγείτε σε βαζάκια των 100 gr ή και πιό μεγάλα. Υπάρχουν σε ποικιλία χρωμάτων και κοστίζουν λιγότερο απ τα σωληνάρια. Το πιό σπουδαίο απ όλα όμως είναι ότσι σπάνια χαλάνε ή ξεραίνονται και έχουμε κέρδος απ αυτό. Έχω σκόνες από διάφορα χρώματα  πάνω απο μία δεκαετία και είναι σαν να τις πήρα χθες.

Η ανάμειξη τους είναι πάρα πολύ καλή και βγαίνουν όλες οι αποχρώσεις χρωμάτων που φαντάζεστε.

Μαζί με τι όμως τις ανακατεύουμε για να έχουν διάρκεια ζωής σε ένα πίνακα και να μην χαλάσουν;

Στην μεν αγιογραφία βάζουμε ένα μείγμα απο κρόκο αυγού και ξύδι στην δε ζωγραφική τις ανακατεύουμε με κόλλες και νερό.

Μιά προτεινόμενη κόλλα είναι η Βιναβίλ ή η βιναμούλ. Σε 10 γραμμάρια κόλλα 100 γραμμάρια νερό.

Βουτάμε το πινέλο στη σκόνη και στη κόλλα και η ανάμειξη γίνεται στη παλέτα ή σε ένα απλό πιάτο ή σε μιά κόλλα ασημόχαρτου ή σε ένα κομμάτι απλό τζάμι που καθαρίζεται και καλύτερα μετά. Τόσο απλά! Τα χρώματα αυτά συμπεριφέρονται πολύ καλά και σε χαρτιά και σε τελάρα και δεν βγαίνουν μετά το στέγνωμά τους, η κόλλα δε τα κάνει και ελαφρώς γιαλιστερά.

Το ίδιο συμβαίνει και στην αγιογραφία, απλά εκεί το συνδετικό υλικό είναι το αυγό με το ξύδι.

Το μόνο που μπορείτε να παρατητήσετε είναι μια ελαφριά πτώση τόνου στα χρώματα μόλις στεγνώσουν καλά αλλά αυτή είναι ελάχιστη.

Δοκιμάστε τα και θα με θυμηθείτε!