μαθήματα χρωματολογίας

χρωματολογία είναι η τέχνη του χρώματος και οι κανόνες τοποθέτησης των χρωμάτων πάνω στο έργο μας

Όλοι μας έχουμε κάποια χρώματα που μας αρέσουν περισσότερο από τα άλλα και τα χρησιμοποιούμε στο χώρο μας, στα ενδυματά μας, στις αγορές μας.Όλοι μας λέμε ένα χρώμα ή σχήμα πρώτο, αν ερωτηθούμε, που μας εκφράζει περισσότερο από τα άλλα.
Αυτό είναι το υποκειμενικά χρώματαα ή σχήματά μας. Μπορεί να είναι και περισσότερα από ένα, με σειρά προτίμησή μας.
Μερικές φορές τα ανάλογα σχήματα ή χρώματα συνδέονται με συναισθήματά μας και άλλες δεν είναι καν ανεκτά στο μάτι μας, ούτε στην αισθητική μας κάποια χρώματα.

Άλλη μιά άσκηση χρωματολογίας για την κατανόηση των χρώματων και την αρμονία τους στο έργο μας.
Επιλέξτε δύο χρώματα, κύριο-συμπληρωματικό και δημιουργείστε ένα έργο με τα δύο αυτά χρώματα.
Υπενθυμίζω τα χρώματα:

  • Κίτρινο-μώβ
  • Κόκκινο-πράσινο
  • Μπλέ-πορτοκαλί
     

Εύχομαι σε όλους καλή επιτυχία

Φτιάχτε ένα τετράγωνο και χωρίστε το σε τετράγωνα οριζοντίως και καθέτως. Τα καινούργια τετράγωνα που θα δημιουργηθούν να είναι τουλάχιστον 25.

Πέντε τετράγωνα κάθετα και άλλα πέντε οριζόντια, το σύνολο 5χ5=25.
Σε αυτά τα τετράγωνα θά βρείτε αποχρώσεις χρωμάτων από μόνο δύο χρώματα την φορά.
Αν επιλέξετε να ανακατέψετε το κόκκινο και το πράσινο χρώμα, θα βρείτε τα δύο χρώματα όσο μπορείτε στην πιο καθαρή τους μορφή και θα βάλετε το κόκκινο χρώμα στην μια γωνία και το πρ'ασινο στην απέναντι γωνία των τετραγώνων σας.
Μετά θα φτιάξετε ένα καινούργιο χρώμα ανακατεύοντας μόνο το κόκκινο και το πράσινο.

Επιλέξτε ένα απ τους προτεινόμενους συνδιασμούς χρωμάτων ή και όλους και γεμίστε τα άδεια κουτάκια με τα αντίστοιχα χρώματα προσθέτοντας σε κάθε ένα επόμενο συνδιασμό μόνο τα χρώματα που υπάρχουν δεξιά και αριστερά των κουτιών.

Πχ.αν επιλέξετε το κόκκινο -πράσινο για να βρείτε τα ενδιάμεσα χρώματα θα προσθέτετε στο κόκκινο μόνο το πράσινο που βρίσκετε στο τέλος των κουτιών και όχι κάποιο άλλο χρώμα που ίσως υπάρχει στην παλέτα σας.

Μιά ακόμα άσκηση στη χρωματολογία για την τρίτη αντίθεση θερμού-ψυχρού.

Βρήτε μια εικόνα με ένα κεντρικό θέμα όπως πχ ένα πρόσωπο ή μία νεκρά φύση με μεγάλες φόρμες όπως ένα βάζο, ή αν προτιμάτε ένα σώμα.

Αποχρωματίστε το έργο ή ζωγραφίστε το απ την αρχή,μόνο τα περιγράματα.

Μιά άσκηση για την δεύτερη αντίθεση ανοιχτού-σκούρου.

Αν δεν μπορείτε να φτιάξετε τον πίνακα Ίττεν δοκιμάστε να φτιάξετε κάτι σαν αυτό πού κάποτε είχα φτιάξει και εγώ σαν εναλλακτική λύση λιγότερο δύσκολη.

Φτιάχτε ένα σχέδιο στηριζόμενοι μόνο στο μαύρο και το άσπρο χρώμα καθώς και των γκρίζων τους.Μετά βάλτε ένα χρώμα πχ κόκκινο σε μερικά μόνο σημεία του σχεδίου σας και παρατηρείστε πως αλλάζουν τα διπλανά γκρίζα.

Καλή επιτυχία.

Σε ένα τετράγωνο χαρτί ή τελλάρο , ότι επιλέξετε εσείς δημιουργείστε 12 ίσα τετράγωνα. Αν επιλέξετε μια επιφάνεια 40χ40 τα τετράγωνα θα είναι 10χ10. Σε αυτόν τον  πίνακα φτιάχτε κάθε ένα τετράγωνο με βασικά χρώματα έτσι ώστε να αποτελούν ένα ισορροπημένο πίνακα στο μάτι σας.Μην βάλετε πχ πολλά κόκκινα και μπουκώσει ή πολλά κίτρινα.Χρησιμοποιείστε και μερικά συμπληρωματικά χρώματα όπως πχ πράσινο ή μώβ ή πορτοκαλί αλλά τα κύρια χρώματα θα έχουν τον πρώτο λόγο στον πίνακά σας.

Φτιάχτε τετράγωνα όπως θέλετε εσείς μέσα σε μια κόλλα Α4 και τοποθετήστε χρώματα κύρια και συμπληρωματικά και ουδέτερα ακόμα και άσπρο-μαύρο για να δημιουργ'ησετε μια αρμονική συνύπαρξη χρωμάτων.Περιμένω τις εργασίες σας να τις συζητήσουμε.
`Ενα παράδειγμα σας δίνω στη φωτό.

`Ασκηση για την αρμονία χρωμάτων. Κύκλος Ιττεν.

Μέσα σε ένα ισόπλευρο τρίγωνο βάζουμε τα τρία βασικά χρώμα έτσι ώστε το κίτρινο να βρίσκεται στην κορυφή,το κόκκινο κάτω δεξιά και τι μπλέ κάτω αριστερά. Τα τρίγωνα που θα σχηματίσουμε έξω απ το τρίγωνο θα είναι ισόπλευρα και το χρώμα που θα βάλουμε θα είναι αντίστοιχα τα συμπληρωματικά των δύο παραπλεύρων χρωμάτων.

Σελίδες