Αποκηρύσσουμε τη λεγόμενη ζωγραφική του καβαλλέτου και όλες τις τέχνες των κύκλων της διανόησης και δοξάζουμε την έκφραση της μνημειακής τέχνης γιατί είναι δημόσια περιουσία. Αυτά είπε ο Σικέιρος.
Ο Σικέιρος ήταν ένας από τους σπουδαιότερους εκπρωσόπους του Μεξικανικού μουραλισμού. Διαμορφώνεται καλλιτεχνικά στην Ευρώπη, ζει την εμπειρία του σουρεαλισμού και εντάσσεται στην επανασταστική αριστερά. Το 1922 ιδρύει το σύλλογο των Τοιχογράφων του Μεξικού.
Ο μουραλισμός (τοιχογραφία), κίνημα που γεννιέται σο μεξικό σε μιά περίοδο εντονου πολιτικού αναβρασμού, εδραιώνεται σαν μοντέλο εθνικής τέχνης, ιδιαίτερα πρωτότυπο, ικανό να διαδώσει την μνημειακή τοιχογραφία σε όλο τον κόσμο.
Η Αυγούστα Άντα Κίνγκ, Κόμησσα του Λάβλεϊς (πατρικό Αυγούστα Άντα Μπάιρον) είναι γνωστή για το έργο που άφησε σχετικά με την Αναλυτική Μηχανή του Τσαρλς Μπάμπατζ. Η συνεισφορά της αυτή θεωρείται σήμερα από τους ιστορικούς ως το πρώτο πρόγραμμα για υπολογιστή.
Η Άντα γεννήθηκε στο Λονδίνο στις 10 Δεκεμβρίου 1815, ως μοναδικό νόμιμο τέκνο του Λόρδου Βύρωνα (Τζορτζ Γκόρντον Μπάιρον, George Gordon Baron of Byron) και της συζύγου του Άννας Ισαβέλλας (Αναμπέλα) Μίλμπανκ (Anne Isabelle Milbanke). Το ζευγάρι χώρισε τον Ιανουάριο του 1816 επειδή η Αναμπέλα δεν άντεχε πλέον τις απότομες αλλαγές διάθεσης του συζύγου της. Αμέσως μετά την έκδοση του διαζυγίου (Απρίλιος 1816), ο Λόρδος Μπάιρον έφυγε οριστικά από την Αγγλία, όπου ποτέ δεν επέστρεψε, αφού πέθανε στην Ελλάδα (Μεσολόγγι) τον Απρίλιο του 1824, όταν η Άντα ήταν οκτώ ετών.
1834 - Γεννιέται στο Παρίσι ο Γάλλος ζωγράφος, χαράκτης και γλύπτης (πλήρες όνομα: Edgar Germain Hilaire Degas), ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 19ου αι. Κατά την έκφραση του Μπωντλαίρ «αγαπούσε το ανθρώπινο σώμα, σαν μια αρμονία υλική, σαν ένα ωραίο αρχιτεκτόνημα και πάνω από όλα την κίνηση». Στα 21, μετά από ολιγόχρονες σπουδές νομικής, μπαίνει στη Σχολή Καλών Τεχνών και παίρνει τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από τον Λουί Λαμότ, παλιό μαθητή του Ένγκρ. Ένα χρόνο μετά γνωρίζει τον ίδιο τον Ενγκρ και την επόμενη χρονιά, πηγαίνει στην Ιταλία να μελετήσει ζωγράφους της Αναγέννησης.
Ο Ροντέν που γεννήθηκε στο παρίσι και πέθανε στο Auguste Meudon ήταν από τους σημαντικότερους γλύπτες στο πέρασμα από το 19ο στον 20ο αιώνα. Καθιέρωση ένα στιλ, το οποίο ονομάστηκε «Ιμπρεσιονισμός στα γλυπτά». Η επιφάνεια των δημιουργημάτων του είναι διαμορφωμένη απαλή και κυματιστή, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα πλούσιο παιχνίδι φωτός και σκιάς που δημιουργεί εντυπώσεις ζωγραφικής.
Οι έλληνες ζωγράφοι και τα έργα τους, πολλά από τα οποία έιναι διάσημα και πανάκριβα σήμερα, αν και δεν απέδωσαν αυτά που έπρεπε στους ικανότατους δημιουργούς τους.Απολαύστε και ξαναθυμηθείτε τους ζωγράφους , έλληνες, ανά τους αιώνες. Οι πίνακές τους όχι μόνο δεν ξεχάστηκαν αλλά δίδαξαν τέχνη και στους νεώτερους αφού πολλοί από αυτούς έσπασαν τους μέχρι τότε κανόνες ζωγραφικής και οδήγησαν την τέχνη ένα ακόμα βήμα μπροστά.
Γιος του ναυάρχου Αλέξανδρου Χατζηκυριάκου (από ναυτική οικογένεια των Ψαρών, που συμμετείχε στην εξέγερση του 1770) και της Ελένης Γκίκα (εγγονής του Γεωργίου Αντωνόπουλου, συμβούλου του Δ. Υψηλάντη κι οπλαρχηγού, αργότερα δημογέροντα Ναυπλίου, που συμμετείχε στη πολιορκία κι άλωση της Τριπολιτσάς) μεγάλωσε σε περιβάλλον που του παρείχε, ως κάτι το αυτονόητο, την οικονομική άνεση και τη συναναστροφή με σημαντικά πρόσωπα της εποχής. Ο πατέρας του, που συμμετείχεν ενεργά στην επανάσταση του 1909 κι αρχικά ήταν υποστηρικτής του Βενιζέλου, κατέληξε φανατικός αντιβενιζελικός στα μέσα της δεκαετίας του '20 και πολιτεύθηκε με τον Τσαλδάρη.
Bob Ross ο χαμογελαστός ζωγράφος που μας ξάφνιασε όλους όταν τον πρωτοείδαμε να ζωγραφίζει από την Ερτ3. Και όμως, αυτός ο άνθρωπος δεν φοίτησε σε καμμιά είδους σχολή ζωγραφικής επαληθεύοντας το ρητό μου πως όλοι μπορούμε να ζωγραφίσουμε. Αλλά εκείνο που κατάφερε ο Μπομπ ήταν να ξεσηκώσει πολλούς ανθρώπους με τον τρόπο του να αρχίσουν να ζωγραφίζουν και αυτό είναι πολύ σπουδαίο! ευχαριστούμε Μπόμπ! Στην μνήμη του αφιερώνουμε αυτό το μικρό αφιέρωμα από βιντεάκια και έργα του.
Ο συμβολισμός είναιο καινούργιος τρόπος με τον οποίο ο καλλιτέχνης βλέπει την πραγματικότητα, ξεπερνώντας την φαινομενικότητα, διεισδύοντας όσο μπορέσει στο μηστύριο της ζωής, για να προσεγγίσει τα πιό βαθιά της νοήματα. Περίοδο του κινήματος του συμβολισμού είναι από το 1880 έως το 1910. Βασική ιδέα του κινήματος. Η τέχνη πρέπει να καταστήσει ορατό το αόρατο.
Ο Πέτερ Καρλ Φαμπερζέ (ρωσικά: Карл Густавович Фаберже, αγγλικά: Peter Carl Fabergé, 1846 – 1920) ήταν ένας από τους μεγαλύτερους Ρώσους χρυσοχόους, κοσμηματοποιούς και σχεδιαστές διακοσμητικών μικροτεχνημάτων. Ο Φαμπερζέ, Γάλλος Ουγενότος στην καταγωγή, γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας στις 30 Μαΐου 1846. Ο πατέρας του Γκυστάβ Φαμπερζέ (Gustave Fabergé, 1814 - 1893) είχε ήδη εγκατασταθεί ως χρυσοχόος στην Αγία Πετρούπολη από το 1842, ασχολούμενος με τη σχεδίαση και την κατασκευή περίτεχνων διακοσμητικών αντικειμένων, παράδοση που συνέχισε ο γιος του Πέτερ Καρλ Φαμπερζέ, όταν κληρονόμησε την οικογενειακή επιχείρηση το 1870.
Ο Κωστής Ηλιάδης, ο δάσκαλος γεννήθηκε τον Ιούνιο του 1903 σε μια αγροικία ,στον Κολωνό, εδώ στην Αθήνα. Ο παππούς του ήταν και αυτός ζωγράφος ,ο πατέρας στρατιωτικός. Η μητέρα του έβλεπε με καμάρι το ταλέντο του μικρού Κωστή και ήταν εκείνη που τον βοήθησε να γνωριστεί με τον δάσκαλο Ροιλό σε ηλικία μόλις 13-14 ετών. Μπήκε στο κυριακάτικο τμήμα ζωγραφικής του Μικρού Πολυτεχνείου. Τα χρόνια πέρασαν και μιά μέρα ο Ροιλός του είπε ,πως καιρός ήταν, να πάει στο Πολυτεχνείο. Ο πατέρας του όμως είχε αντιρρήσεις. Δεν θεωρούσε την καλλιτεχνεία και κάτι σπουδαίο. -Θα πας στη σχολή Δοκίμων,είπε. Σιγά μην πήγαινε ο Κωστής. Η μητέρα του δεν ζούσε πια και ο Κωστής έφυγε από το πατρικό του σπίτι. Το 1920 δίνει για την σχόλη καλών τεχνών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο και εισάγεται. Μου έλεγε πάντα με πολύ συγκίνηση, ήταν η ωραιότερη μέρα της ζωής μου.